Supportavtale – Bedre støtte har du aldri hatt.
Nå får du all support du trenger til en fast pris pr. bruker.
Til en forutsigbar sum hver mnd. får du dekket ditt behov for IT-support og hjelp, så slipper du å få uforutsette regninger.
Fri support
Ubegrenset support til alle dine brukere.
Ingen binding
Du kan si opp eller endre avtalen når du vil.
Enkelt og forutsigbart
Alt du trenger av IT-support uten ekstra utgifter.
Ingen overraskelser, forutsigbart og alltid hjelp når du trenger det.
Med vår fleksible supportavtale betaler du kun for den IT-hjelpen du har behov for.
Respons og servicenivå – Når og hvor fort kan du få hjelp?
SLA (Service-Level-Agreement) bestemmer hvor fort du kan få hjelp og når du kan forvente å få hjelp.
Responstid regnes som tiden det tar fra du tar kontakt til du får et svar av oss om din sak.
Ubegrenset telefonsupport
Vår supporttekniker er alltid inne klare til å hjelpe deg.
Få rask respons og svartid på telefonen slik at du får løst saken kjapt og effektivt.
Ubegrenset fjernhjelp
Med fjernstyring kan vi i løpet av noen få sekunder opprette en forbindelse til din PC eller Mac.
På denne måten får du løst ditt dataproblem raskt og effektivt som om konsulenten satt ved siden av deg.
Chat på nettsiden
Raskeste veien å få hjelp er via chatten vår på nettsiden.
Her får du raskt kontakt med vår supporttekniker,
som kan hjelpe deg å løse problemer eller svare på spørsmål.
Nå kan du få all support du trenger til en fast pris pr mnd som dekker hele ditt IT-behov
20% rabatt
Du får opptil 20% rabatt på timeprisen vår, dersom du har behov for at konsulent må rykke ut til deg eller hjelpe deg med installasjon av PC, server eller annet datautstyr som ikke dekkes av avtalen.
Lånemaskin
Har du PC havari, får du låne en maskin. Du får den satt opp med tilgang til e-post og Office programmene dine slik at du har mulighet for å jobbe uhindret frem til du får reparert den gamle eller kjøpt ny.
Prioritert support
Få prioritert support og responstid med tilgang til våre sertifiserte teknikere og spesialister på Microsoft 365 til å hjelpe deg.
Trenger du bare support og bistand på Microsoft 365?
Eller ønsker du hjelp med drift og sikkerhet også, slik at du slipper å tenke på det.
Perfekt støtte når du skal bruke teknologien
Sørger for at alt bare fungerer
Passer på at du er sikker når du jobber
All-Inclusive avtalen for deg som ønsker en avtale som dekker det meste av det ditt behov for support, installasjon og rådgivning til en fast pris. pr.mnd.
Avtalen er ment for deg som ønsker en høy og moderne standard på dine IT-tjenester, og som er klar til å ta i bruk moderne produktivitet og sikkerhets løsninger fra skyen i organisasjonen din.
All-Inclusive avtale inkluderer
Drift av Server
Inkluderer monitorering, patch(oppdatering)
og helsesjekk av server.
+ kr. 100,-
pr. server pr. mnd
Drift av PC
Patch og monitorering av PC
(inkludert i Premium og All-Inclusive pakkene)
+ kr 75,-
pr. bruker/enhet pr. mnd.
Overvåkning av backup
Overvåkning av status på backup, inkludert
support til gjenoppretting av filer og mapper.
+ kr. 50,-
pr. enhet. pr. mnd.
Du har det sikkert travelt.
Dataproblemer som stopper arbeidsdagen for deg kan ikke løses fort nok.
Vårt kundesenter er derfor alltid bemannet.
Du er garantert å få et svar, eller hjelp av noen med kompetanse som kan ta fatt i akkurat ditt dataproblem.
Vi er alltid inne, klar til å hjelpe deg.
Les mer om vårt kundesenter her >
«Vår bedrift har valgt å ta i bruk Microsoft 365 Business Premium samtidig som vi har inngått support avtale med AGS IT-partner. Våre ansatte jobber desentralt over hele Norge og vi er avhengig av å ha god datasikkerhet for å beskytte oss mot stadig økt trusselbilde mot våre datasystemer. I den sammenheng ser vi det som formålstjenlig, og ikke minst tidsbesparende, å inngå support avtale med AGS IT-partner. Dette er en løsning som vi er meget fornøyd med og som vi vil anbefale til andre små- og mellomstore bedrifter»
Kundeavtale | Start | Premium | All-Inclusive | |
Pris pr. bruker. pr. mnd. | 0,- | 100,- | 265,- | 365,- |
---|---|---|---|---|
Rabatt timepris | 0% | 7% | 20% | 20% |
Timepris med rabatt | 1400,- | 1302,- | 1120,- | 1120,- |
SLA | 4t | 2t | 2t | 2t |
Support for bare MS 365 mobil bruker | 50,- | 50,- | 50,- | |
Lånemaskin | ||||
Drift, oppdatering og patch av PC | 75,- | 75,- | ||
MinITportal – Portal med oversikt over lisenser, dokumentasjon, passord og avtaler. | ||||
Ekstra lese bruker IT-portal | 199,- | 199,- | 199,- | |
Pro bruker IT-portal | 499,- | 499,- | 499,- | |
Drift, oppdatering og patch av Server | 100,- | 100,- | 100,- | 100,- |
Monitorering av backup på server | 50,- | 50,- | 50,- | 50,- |
Har dere et eget kundesenter?
Ja, du får tilgang til et dedikert kundesenter
Du kan enkelt registrere din support sak her 😊
Har dere konsulenter som kan komme ut til bedriften på-stedet for å hjelpe meg?
Ja, AGS IT-partner har konsulenter som kan komme ut til deg for å hjelpe deg.
Her kan du få besøk av en teknisk konsulent
Hva slags support er ikke inkludert i avtalene?
Dette er support som ikke dekkes av avtalene
Hva om jeg har en privat PC eller Mac hjemme i tillegg til jobb-PC?
Ønsker du å inkludere den private PC’n i avtalen din?
Ja, det går fint. Har du en privat hjemme-PC som du også benytter til jobb kan du enkelt inkludere den i avtalen.
Du trenger ikke å betale full pris for hjemmekontor-PC, kun en enkel drifts pakke er nødvendig.
Se eksempel her med en PREMIUM avtale
Bruker |
Ant |
Premiumavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 4 | 250,- | 1000,- |
Ekstra PC (Hjemmekontor-PC) | 1 | 50,- | 50,- |
Sum brukere | 5 | Totalsum pr. mnd | 1050,- |
Hva er kravene til hjemmekontor-PC’en for at den skal inkluderes i avtalen.
For at PC’en skal fungere sikkert og gi deg en god brukeropplevelse trenger den disse komponentene
Hva gjør jeg dersom maskinen ikke har installert Windows 10 Pro?
Da kan vi hjelpe deg med å oppgradere den slik at du kan få den beste brukeropplevelsen, sikkerhet, og best mulig support fra oss på sky-løsningen din.
I en slik overgangsperiode kan vi gjerne tilby support på enheten, men vi kan ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller Windows standarden i avtalen.
Ta gjerne kontakt dersom du vil ha hjelp med å finne ut om dine Windows maskiner vil fungere.
Hva gjør jeg dersom jeg har Mac hjemme?
For at du skal få den beste opplevelsen på hjemmekontoret på Mac trenger den disse komponentene
Trenger du hjelp til å oppgradere din Mac til siste versjon av Mac OS hjelper vi deg gjerne.
Hva om jeg ikke trenger full avtale for alle mine brukere eller maskiner?
Dersom du har brukere som ikke trenger full avtale.
Har du brukere som ikke bruker en fullverdig PC eller Mac og kanskje bare har mobil?
Da trenger du ikke å kjøpe en «full» avtale til disse brukerne.
Disse mobile brukerne kan benytte seg av ubegrenset support på Microsoft 365 til en redusert pris. a kr 50,- pr. bruker
Se eksempel her med en START avtale
Bruker |
Ant |
Startavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 5 | 100,- | 500,- |
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement | 3 | 50,- | 150,- |
Sum brukere | 8 | Totalsum pr. mnd | 650,- |
Se eksempel her med en PREMIUM avtale
Bruker |
Ant |
Premiumavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 10 | 250,- | 2500,- |
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement | 7 | 50,- | 350,- |
Sum brukere | 17 | Totalsum pr. mnd | 2850,- |
Hva om brukeren ikke har Microsoft 365 abonnement?
Hva om jeg har en PC som blir benyttet som en felles maskin av flere?
Se eksempel her for felles PC med eget Microsoft 365 abonnementet som benyttes av for flere brukere
Bruker |
Ant |
Premiumavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 5 | 250,- | 1250,- |
Felles PC på verksted/produksjon med Microsoft 365 ab. | 1 | 250,- | 250,- |
Sum brukere | 6 | Totalsum pr. mnd | 1500,- |
Se eksempel her for felles PC med driftspakke uten Microsoft 365 abonnementet
Bruker |
Ant |
Premiumavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 5 | 250,- | 1250,- |
Felles PC på verksted/produksjon uten Microsoft 365 ab. | 1 | 50,- | 50,- |
Sum brukere | 6 | Totalsum pr. mnd | 1300,- |
Hva om jeg har brukere som kun bruker mobil og Microsoft 365?
Har du brukere som kun benytter mobilen og Microsoft 365 trenger du ikke å betale full pris.
Dersom du har brukere som kun bruker mobilen og ikke en fullverdig PC eller Mac trenger du ikke ikke å kjøpe en «full» avtale til disse brukerne.
De mobile brukerne får ubegrenset support på Microsoft 365 til en redusert pris. a kr 50,- pr. bruker da support behovet er mindre enn på en fullverdig PC-bruker.
For disse brukerne anbefaler vi Microsoft 365 Business Basic for tilgang til alle tjenestene via mobil enhet, eller Microsoft Exchange Online dersom du bare trenger e-post til disse brukerne.
Se eksempel her med en START avtale
I dette eksemplet er du en bedrift med 10 ansatte der 5 av brukerne er på kontoret og de andre 5 er
montører eller servicemedarbeidere som kun benytter mobile enheter.
Bruker |
Ant |
Startavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 5 | 100,- | 500,- |
Mobil bruker med Microsoft 365 Business Basic abonnement | 5 | 50,- | 250,- |
Sum brukere | 10 | Totalsum pr. mnd | 750,- |
Se eksempel her med en PREMIUM avtale
Bruker |
Ant |
Premiumavtale | Sum |
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement | 10 | 250,- | 2500,- |
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement | 5 | 50,- | 750,- |
Sum brukere | 17 | Totalsum pr. mnd | 3250,- |
Hva om brukeren ikke har behov for Microsoft 365 abonnement?
Får jeg fortsatt support dersom saken ikke dekkes av avtalen?
Ja, det får du!
Support som ikke dekkes av avtalen faktureres etter gjeldende timepris med rabatt.
Hva trenger jeg for å få en All-Inclusive support avtale?
All-inclusive avtalen har følgende forutsetninger som du bør være klar over
Tjenestene som avtalen er avhengig av er
Jeg mangler kanskje noen av disse tjenestene, eller de ikke er satt opp i organisasjonen min ennå?
Da lager vi en plan sammen med deg for implementasjon av tjenestene eller lisensene som du mangler.
Hva koster deg meg å sette opp disse tjenestene?
Arbeidet med oppsett av de forskjellige tjenestene faktureres i henhold til tilbud og estimat som du får når vi lager en fremdriftsplan sammen.
I en slik overgangsperiode tilbyr vi support på alle tjenestene som er satt opp i henhold til avtalen, men vi kan ikke levere full support eller støtte på funksjoner som ennå ikke er satt opp hos deg.
Ta kontakt med oss så kan du få tilbud på dette før du tegner en avtale.
Hvorfor bør jeg bruke Outlook som e-post klient dersom jeg har Microsoft 365?
Du får mer utbytte og bedre opplevelse når du bruker nettversjonen av Outlook eller Outlook på PC, Mac, Android eller Apple enheter
Du kan godt sette opp e-post mot andre tredjeparts-klienter men disse e-post applikasjonene støtter ikke fullt ut eller helt funksjonene og mulighetene som tilbys i Microsoft 365 eller Office 365.
På hvilke enheter kan jeg få Outlook?
Hva gjør jeg dersom jeg mangler Outlook på mine enheter?
Mangler du Outlook på noen av enhetene dine og du ønsker å ta i bruk Outlook er det enkelt å lage en oppgraderingsplan sammen med oss på enheter som mangler Outlook hos deg.
Da får du den beste brukeropplevelsen og sikkerheten på e-post, kalender og kontakter.
I en slik overgangsperiode kan vi tilby support på enheten, men vi kan kanskje ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller e-post standarden i avtalen.
Hvorfor anbefaler dere meg å bruke Windows 10 Pro dersom jeg har en Windows PC?
Hvorfor bør jeg bruke Windows 10 Pro?
Hva gjør jeg dersom jeg har maskiner som ikke har installert Windows 10 Pro?
Du får hjelpe til å legge en oppgraderingsplan på enheter som ikke oppfyller standarden, slik at du kan få den beste brukeropplevelsen, sikkerhet, og best mulig support fra oss på sky-løsningene dine.
I en slik overgangsperiode kan vi gjerne tilby support på enheten, men vi kan ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller Windows standarden i avtalen.
Ta gjerne kontakt dersom du vil ha hjelp med å finne ut om dine Windows maskiner vil fungere.
Hva er mobil og telekom support?
Microsoft 365 på mobile enheter
Hva er mobil og telekom support?
Da får du all support både på IT og Mobil på et sted med et kontaktpunkt å forholde seg til. Er du medlem av et forbund kan vi kanskje hjelpe deg å få bedre pris på løsningen du har. Sjekk ut vårt jobbmobil konsept.
Hva slags support er inkludert i GRATIS 14 dager prøveperiode?
Hva får jeg av support i en 14 dagers prøve periode.
Hva trenger jeg for å prøve support hos dere GRATIS i 14 dager?
Hva skjer når prøvetiden er over?
Hva menes med låne-PC?
Hva betyr låne-PC
Hva blir satt opp for meg på denne låne-maskinen?
Du får satt opp følgende som standard på en låne PC uten ekstra kostand.
PS! Her er det verdt å merke seg at du ikke kan få tilgang til tjenester du ikke abonnerer på i utgangspunktet.
Hva om jeg vil ha flere programmer installert på lånemaskinen.
Hvor lenge kan jeg disponere lånemaskinen?
Kan jeg låne maskin av dere selv om jeg ikke har en supportavtale.