Supportavtale – Bedre støtte har du aldri hatt.

Nå får du all support du trenger til en fast pris pr. bruker.
Til en forutsigbar sum hver mnd. får du dekket ditt behov for IT-support og hjelp.

Fra kun kr. 100,- pr. mnd

Office 365 supportavtale

Fri support
Ubegrenset support til alle dine brukere.

Ingen binding
Du kan si opp eller endre avtalen når du vil.

Enkelt og forutsigbart
IT-support gjort oversiktlig og forutsigbart.

Hva slags IT-support har du behov for?

Trenger du bare support og bistand på Microsoft 365 eller ønsker du hjelp med drift og sikkerhet også, slik at du slipper å tenke på det.

Perfekt støtte når du skal bruke teknologien

  • For alle bedrifter med Microsoft 365
  • Microsoft 365 support på PC eller Mac
  • Microsoft 365 support på mobil enheter
  • Hjelp med e-post, kontakter og kalender
  • Når du trenger hjelp til å bruke Teams
  • Når du vil ha hjelp til å sette opp eller har trøbbel i Teams møter
  • Hvordan bruke OneDrive for Business
  • Hjelp til bruk av Sharepoint
  • Bistand til alle Office programmene
  • Hjelp til installasjon av Microsoft 365
  • Sette opp sky-lagring og Office programmene
  • Legge til, oppdatere og fjerne lisenser
  • Opprette nye brukere og fjerne gamle
  • Sikker IT-portal for dokumentasjon og passord
  • Har du noen mobile brukere uten egen PC gjelder får du support for disse for kr 50,- pr. bruker
  • Inkluderer også support på Dropbox for Bedrifter dersom du har abonnement hos oss

Hjelp til å sørge for at alt fungerer perfekt

  • For bedrifter som vil slippe å tenke på å løse PC problemer og vedlikehold
  • Hjelp med Windows problemer
  • Automatisk oppdatering av Windows 10
  • Bistand når PC’en ikke fungerer
  • Hjelp når utstyret som er koblet til maskinen ikke fungerer
  • Feilmelde PC til produsent når den ikke virker
  • Support på drivere og maskinvare
  • Varsling når PC begynner å bli dårlig
  • Automatisk utrulling av apper og programmer
  • Helsestatus og rapport på alle PC’er
  • Feilsøke og løse PC problemer
  • Låne-PC fra oss når du ikke kan bruke din egen
  • Automatisk oppdatering og drift av Mac kan være noe begrenset
  • Drift og oppdatering av Windows PC forutsetter Windows 10 Pro

Passer på at du er sikker når du jobber

  • Passer best for bedrifter som bruker Microsoft 365 Business Premium
  • Automatisk sikkerhetsoppdatering av maskiner
  • Hjelp til sikker 2-faktor pålogging
  • Støtte for å hindre e-post svindel og spionvare
  • Sørge for at antivirus-løsning fungerer og er oppdatert
  • Sikker portal for skifte av eget passord
  • Assistanse ved e-post,svindel, hackerangrep og tap av brukerid
  • Årlig sikkerhetssjekk og sårbarhetsanalyse av IT-park
  • Administrasjon av sikker utskrift og print
  • MDM løsning for mobile-enheter, PC og Mac
  • Krever at sikkerhetstjenester i Microsoft 365 er satt opp i organisasjonen

Microsoft 365 finnes i mange varianter. Du får gjerne GRATIS veiledning og rådgiving fra oss til å finne ut hva slags lisenser du trenger og hvilken supportavtale som passer best til dine brukere og organisasjon.

Hvor raskt kan du få support?

Respons og servicenivå – Når og hvor fort kan du få hjelp?

  • Support er tilgjengelig for deg fra kl 08.00 til 16.00 fra Mandag til Fredag

  • Supportavtalene gjelder for, og kan benyttes ubegrenset av alle brukeren dine i organisasjonen din.

  • Responstiden på alle supportavtalene er 2 timer

  • Du får tilgang til eget kundesenter som alltid er bemannet

SLA (Service-Level-Agreement) bestemmer hvor fort du kan få hjelp og når du kan forvente å få hjelp.

Responstid regnes som tiden det tar fra du tar kontakt til du får et svar av oss om din sak.

Slik får du hjelp

Ubegrenset telefonsupport
Vår supporttekniker er alltid inne klare til å hjelpe deg.
Få rask respons og svartid på telefonen slik at du får løst saken kjapt og effektivt.

Ubegrenset fjernhjelp
Med fjernstyring kan vi i løpet av  noen få sekunder opprette en forbindelse til din PC eller Mac.
På denne måten får du løst ditt dataproblem raskt og effektivt som om konsulenten satt ved siden av deg.

Chat på nettsiden
Raskeste veien å få hjelp er via chatten vår på nettsiden.
Her får du raskt kontakt med vår supporttekniker,
som kan hjelpe deg å løse problemer eller svare på spørsmål.

Ubegrenset hjelp til en fast pris.

Nå kan du få all support du trenger til en fast pris pr mnd som dekker hele ditt IT-behov

  • Supportavtalen har ingen bindingstid, så du kan prøve oss dersom du vil det.

  • Du kan si opp supportavtalen når du vil.

  • Du kan oppgradere avtalen til høyere nivå innenfor løpetiden.

  • Du faktureres hvert kvartal for tjenestene du bruker

  • Support som ikke dekkes av avtalen faktureres med ekstra rabatt

Alvorlig datatrøbbel? Vi rykker ut til deg!

AGS supportavtale

20% rabatt
Du får opptil 20% rabatt på timeprisen vår, dersom du har behov for at konsulent må rykke ut til deg eller hjelpe deg med installasjon av PC, server eller annet datautstyr som ikke dekkes av avtalen.

Lånemaskin
Har du PC havari, får du låne en maskin. Du får den satt opp med tilgang til e-post og Office programmene dine slik at du har mulighet for å jobbe uhindret frem til du får reparert den gamle eller kjøpt ny.

Prioritert support
Få prioritert support og responstid med tilgang til våre sertifiserte teknikere og spesialister på Microsoft 365 til å hjelpe deg.

Hvilken supportavtale passer for deg?

Ingen overraskelser, forutsigbart og alltid hjelp når du trenger det.
Med vår fleksible supportavtale betaler du kun for den IT-hjelpen du har behov for.

START

100krpr. bruker pr. mnd.
  •    Support for alle ansatte
  •    Fra kl 08.00 til 16.00
  •    7% rabatt på timer utover avtale
  •    Portal for IT-dokumentasjon
  •    Support PC, Mac, mobile enheter
  •    Ubegrenset telefonsupport
  •    Fjernstyring av PC eller Mac
  •    Support Microsoft 365

PLUSS

175krpr. bruker pr. mnd.
  •    Support for alle ansatte
  •    Fra kl 08.00 til 16.00
  •    15% rabatt på timer utover avtale
  •    Portal for IT-dokumentasjon
  •    Support PC, Mac, mobile enheter
  •    Ubegrenset telefonsupport
  •    Fjernstyring av PC eller MAC
  •    Support Microsoft 365
  •    Support av antivirus-løsning
  •    Windows og Mac OS support
  •    Hardware support for PC eller Mac

PREMIUM

250krpr. bruker pr. mnd.
  •    Support for alle ansatte
  •    Fra kl 08.00 til 16.00
  •    20% rabatt på timer utover avtale
  •    Portal for IT-dokumentasjon
  •    Support PC, Mac, mobile enheter
  •    Ubegrenset telefonsupport
  •    Fjernstyring av PC eller Mac
  •    Support Microsoft 365
  •    Support av antivirus-løsning
  •    Windows og Mac OS support
  •    Hardware support for PC eller Mac
  •    Support PC og Mac periferiutstyr
  •    Mobil og telekom support
  •    Oppdatering og patch av PC
  •    Helsesjekk i sanntid
  •    Varsling og monitorering

All-inclusive

300krpr. bruker pr. mnd.
  •    Support for alle ansatte
  •    Fra kl 08.00 til 16.00
  •    20% rabatt på timer utover avtale
  •    Portal for IT-dokumentasjon
  •    Support PC, Mac, mobile enheter
  •    Ubegrenset telefonsupport
  •    Fjernstyring av PC eller Mac
  •    Support Microsoft 365
  •    Support av antivirus-løsning
  •    Windows og Mac OS support
  •    Hardware support for PC eller Mac
  •    Support PC og Mac periferiutstyr
  •    Mobil og telekom support
  •    Oppdatering og patch av PC
  •    Helsesjekk i sanntid
  •    Varsling og monitorering
  •    Support og oppdatering av skrivere
  •    Installasjon og oppsett av PC
  •    Self-service portal -passordbytte
  •    Ubegrenset support på alle Microsoft 365 tjenestene

All-inclusive support – dekker support, drift og sikkerhet

All-Inclusive avtalen for deg som ønsker en avtale som dekker det meste av det ditt behov for support, installasjon og rådgivning til en fast pris. pr.mnd.

Avtalen er ment for deg som ønsker en høy og moderne standard på dine IT-tjenester, og som er klar til å ta i bruk moderne produktivitet og sikkerhets løsninger fra skyen i organisasjonen din.

All-Inclusive avtale inkluderer

  • Support og rådgivning på alle tjenestene som er inkludert i Microsoft 365 Business Premium abonnementet fra Microsoft.

  • De fleste support og installasjons tjenestene så du slipper å få ekstra regning og kan spare penger på IT-budsjettet.

  • Installasjon og oppsett av ny PC eller Mac med programmene og tjenestene som brukeren trenger.

  • Vi tar flytting av data og tjenester fra ny til gammel PC for brukeren så du slipper å tenke på det.

  • Oppdatering, varsling og support på skrivere så du kan skrive sikkert ut hvor som helst, når som helst.

  • Egen self-sevice portal som gjør det enkelt og sikkert å bytte passord når du ikke husker og ikke vil bruke mye tid på å få et nytt.

  • Automatisk sikkerhets-oppdatering av PC og programmer og beskyttelse mot hacking og e-post svindel slik at du er sikker.

Drift av Server
Inkluderer monitorering, patch(oppdatering)
og helsesjekk av server.

+ kr. 50,-
pr. server pr. mnd

Drift av PC 
Patch og monitorering av PC
(inkludert i Premium og All-Inclusive pakkene)

+ kr 50,-
pr. bruker/enhet pr. mnd.

Overvåkning av backup
Overvåkning av status på backup, inkludert
support til gjenoppretting av filer og mapper.

+ kr. 50,-
pr. enhet. pr. mnd.

Garantert hjelp uten lang ventetid.

Du har det sikkert travelt.
Dataproblemer som stopper arbeidsdagen for deg kan ikke løses fort nok.
Vårt kundesenter er derfor alltid bemannet.
Du er garantert å få et svar, eller hjelp av noen med kompetanse som kan ta fatt i akkurat ditt dataproblem.
Vi er alltid inne, klar til å hjelpe deg.
Les mer om vårt kundesenter her >

BER Bygg og Eiendomsrevisjon AS

Fredrik var en hyggelig fyr og fulgte saken opp på en god måte.

profile-pic
Aleksander Augestad

Milas AS

Alltid kjappe, riktige løsninger når Roy tar saken :-)

profile-pic
Rino Larsen

Spir Arkitekter AS

God og hyggelig service - alt rettet på kort tid!

profile-pic
Kristian Eliassen

Arkitektgruppen Drammen AS

"Veldig god og rask hjelp!"

profile-pic
Ignacio de Villalaín Barbolla

Nor Hild AS

Effektivt og behagelig servicemann!!

profile-pic
Jan Nordberg

Tannlege Espen Ross Helganes

Excellent service!

profile-pic
Espen Ross Helganes

Grønn Byggallianse

Enkelt, tydelig og løste saken

profile-pic
John Henry Schieldrop
Supportavtale AGS

Priser supportavtaler og tilleggstjenester

KundeavtaleResponsavtaleStartPlussPremiumAll-inclusive
Pris pr. bruker pr. mnd.0,-50,-100,-175,-250,-300,-
Rabatt timepris0%5%7%15%20%20%
Timepris1375,-1306,-1279,-1169,-1100,-1100,-
SLA8t4t2t2t2t2t
Support mobil bruker med Microsoft 365 Basic50,-50,-50,-50,-
Lånemaskin
Support av mobil og telekom (Telia/Telenor) pr. bruker39,-39,-25,-25,-
Drift patch og monitorering pr. PC 99,- 79,-50,-50,-
Drift patch og monitorering pr. Server250,-199,-99,-99,-99,-99,-
Varsling og monitorering av backup pr. enhet99,-79,-50,-50,-50,-50,-
Monitoring og oppdatering av brannmur og nettverksutstyr99,-79,-50,-50,-50,-50,-
Sikker IT-portal for dokumentasjon og passord
Pro bruker IT-portal350,-350,-350,-350,-

Ta kontakt med oss i dag!

Navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Firma (obligatorisk)

Melding

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Spørsmål som du kanskje har

Ja, du får tilgang til et dedikert kundesenter

Du kan enkelt registrere din support sak her 😊

Ja, AGS IT-partner har konsulenter som kan komme ut til deg for å hjelpe deg.

  • Du får tekniske konsulenter som er sertifisert på Microsoft, Microsoft 365, nettverk, server og PC som kan rykke ut til bedriften din og hjelpe deg.
  • Har du behov for hjelp på stedet faktureres reisetid + medgått tid ute hos deg.
  • Du får rabatt på ordinær timepris etter hva slags avtale du har.

Her kan du få besøk av en teknisk konsulent

  • Holder du til i Drammen – Oslo området får du IT-support fra vårt Oslo kontor.
  • Befinner du deg i Vestfold (Larvik, Sandefjord, Horten, Tønsberg, Holmestrand eller Sande)  får du IT-hjelp fra våre kontorer i Larvik og Horten. 
  • I Østfold (Moss, Sarpsborg, Fredrikstad, eller Halden) og området opp mot Oslo får du bistand av IT-konsulenter fra vårt kontor i Sarpsborg.
  • For bedrifter i Hordaland og Bergen får du bistand og IT-tjenester levert av vårt avdelingskontor i Bergen.
  • For IT-support på-stedet i Telemark i Skien og Porsgrunn får du hjelp fra vårt kontor i Larvik.
  • Holder du til et annet sted i Norge kan vi formidle hjelp via en av våre partner-bedrifter i Mobit kjeden.

Det er 7 typer support som ikke dekkes av START, PLUSS eller PREMIUM avtalene

  • All support som ikke dekkes av nivået i avtalen faktureres pr. påbegynte kvarter etter avtalens rabattsats.
  • Support, feilsøking, installasjon eller oppgradering av tredjeparts programvare (som f.eks Mamut, Visma Business, programmer i Adobe Creative Cloud)
  • Reisetid og på-stedet-service ute hos deg for feilsøking, oppgradering eller installasjon som krever det eller der du ønsker fysisk oppmøte faktureres etter påbegynte time med rabattert timepris. (Se prisliste og timepriser)
  • Arbeid, support eller feilsøking på lokal server, nettverks-utstyr, fysiske printer/kopimaskin, eller av brebånd/fiber utstyr
  • Private enheter som ikke fyller kravene til supportavtalen og som finansielt ikke er inkludert i avtalen din
  • Oppsett av sikkerhets tjenester i Microsoft 365 som MFA eller Microsoft Intune, Microsoft ATP på nye og eksisterende brukere dekkes av All-Inclusive avtalen.
  • Support på utstyr eller løsning der du allerede har supportavtale med tredjeparts-leverandør

Dette er de 5 support områdene som ikke dekkes av en All-Inclusive avtale

  • Reisetid og på-stedet-service ute hos deg faktureres etter gjeldende timepriser med rabatt. (Se prisliste og timepriser)
  • Arbeid, support eller feilsøking av lokal server, nettverks-utstyr, fysiske printere/kopimaskin, eller av brebånd/fiber utstyr
  • Tredjeparts-programmer som vi sammen har definert som ikke en del av avtalen. Dette gjelder som regel support på utstyr eller løsning der du allerede har supportavtale med en tredjeparts-leverandør
  • Vesentlig endring eller oppgraderinger av sentral funksjonalitet i Sharepoint eller Microsoft 365 som kan regnes som prosjekt
  • Private enheter som ikke fyller kravene til Avtalen og som finansielt ikke er inkludert i avtalen

Ønsker du å inkludere den private PC’n i avtalen din?

Ja, det går fint. Har du en privat hjemme-PC som du også benytter til jobb kan du enkelt inkludere den i avtalen.

Du trenger ikke å betale full pris for hjemmekontor-PC, kun en enkel drifts pakke er nødvendig.

Se eksempel her med en PREMIUM avtale

Bruker

Ant

Premiumavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 4 250,- 1000,-
Ekstra PC (Hjemmekontor-PC) 1 50,- 50,-
Sum brukere 5 Totalsum pr. mnd 1050,-

Hva er kravene til hjemmekontor-PC’en for at den skal inkluderes i avtalen.

For at PC’en skal fungere sikkert og gi deg en god brukeropplevelse trenger den disse komponentene

  • Du trenger en antivirus-lisens tilsvarende den som du benytter og administrerer i organisasjonen din.
  • Du bør ha Windows 10 Pro for at maskinen skal kunne benytte seg fullt ut av sikkerhetfunksjonene i Microsoft 365
  • Benytte nettversjonen eller skrivebordversjonen av Outlook til e-post, kalender og kontakter.

Hva gjør jeg dersom maskinen ikke har installert Windows 10 Pro?

Da kan vi hjelpe deg med å oppgradere den slik at du kan få den beste brukeropplevelsen, sikkerhet, og best mulig support fra oss på sky-løsningen din.

I en slik overgangsperiode kan vi gjerne tilby support på enheten, men vi kan ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller Windows standarden i avtalen.

Ta gjerne kontakt dersom du vil ha  hjelp med å finne ut om dine Windows maskiner vil fungere.

Hva gjør jeg dersom jeg har Mac hjemme?

For at du skal få den beste opplevelsen på hjemmekontoret på Mac trenger den disse komponentene

  • Du trenger en antivirus-lisens tilsvarende den som du benytter og administrerer i organisasjonen din.
  • Du bør ha siste utgave av Mac OS for at maskinen skal kunne benytte seg fullt ut av sikkerhetfunksjonene i Microsoft 365
  • Benytte nettversjonen eller skrivebordversjonen av Outlook til e-post, kalender og kontakter.

Trenger du hjelp til å oppgradere din Mac til siste versjon av Mac OS hjelper vi deg gjerne.

Dersom du har brukere som ikke trenger full avtale.

Har du brukere som ikke bruker en fullverdig PC eller Mac og kanskje bare har mobil?

Da trenger du ikke å kjøpe en «full» avtale til disse brukerne.

Disse mobile brukerne kan benytte seg av ubegrenset support på Microsoft 365 til en redusert pris. a kr 50,-  pr. bruker

Se eksempel her med en START avtale

Bruker

Ant

Startavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 5 100,- 500,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement 3 50,- 150,-
Sum brukere 8 Totalsum pr. mnd 650,-

Se eksempel her med en PREMIUM avtale

Bruker

Ant

Premiumavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 10 250,- 2500,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement 7 50,- 350,-
Sum brukere 17 Totalsum pr. mnd 2850,-

Hva om brukeren ikke har Microsoft 365 abonnement?

  • Da trenger du ingen avtale på denne brukeren

Hva om jeg har en PC som blir benyttet som en felles maskin av flere?

  • Har du laget en bruker på Microsoft 365 for denne maskinene f.eks produksjon@firma.no så betaler du bare for support på denne og ikke alle som benytter maskinen, med mindre de allerede har eget abonnement på Microsoft 365
  • Dersom du ikke har Microsoft 365 abonnement knyttet til maskinen og fortsatt ønsker support på maskinen legger du til en drifts-pakke slik at du får oppdateringer og support på PC’en

Se eksempel her for felles PC med eget Microsoft 365 abonnementet som benyttes av for flere brukere

Bruker

Ant

Premiumavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 5 250,- 1250,-
Felles PC på verksted/produksjon med Microsoft 365 ab. 1 250,- 250,-
Sum brukere 6 Totalsum pr. mnd 1500,-

Se eksempel her for felles PC med driftspakke uten Microsoft 365 abonnementet

Bruker

Ant

Premiumavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 5 250,- 1250,-
Felles PC på verksted/produksjon uten Microsoft 365 ab. 1 50,- 50,-
Sum brukere 6 Totalsum pr. mnd 1300,-

Har du brukere som kun benytter mobilen og Microsoft 365 trenger du ikke å betale full pris.

Dersom du har brukere som kun bruker mobilen og ikke en fullverdig PC eller Mac trenger du ikke ikke å kjøpe en «full» avtale til disse brukerne.

De mobile brukerne får ubegrenset support på Microsoft 365 til en redusert pris. a kr 50,-  pr. bruker da support behovet er mindre enn på en fullverdig PC-bruker.

For disse brukerne anbefaler vi Microsoft 365 Business Basic for tilgang til alle tjenestene via mobil enhet, eller Microsoft Exchange Online dersom du bare trenger e-post til disse brukerne.

Se eksempel her med en START avtale

I dette eksemplet er du en bedrift med 10 ansatte der 5 av brukerne er på kontoret og de andre 5 er
montører eller servicemedarbeidere som kun benytter mobile enheter.

Bruker

Ant

Startavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 5 100,- 500,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Business Basic abonnement 5 50,- 250,-
Sum brukere 10 Totalsum pr. mnd 750,-

Se eksempel her med en PREMIUM avtale

Bruker

Ant

Premiumavtale Sum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement 10 250,- 2500,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement 5 50,- 750,-
Sum brukere 17 Totalsum pr. mnd 3250,-

Hva om brukeren ikke har behov for Microsoft 365 abonnement?

  • Da trenger du ingen avtale på denne brukeren

Ja, det får du!

Support som ikke dekkes av avtalen faktureres etter gjeldende timepris med rabatt. 

All-inclusive avtalen har følgende forutsetninger som du bør være klar over

Tjenestene som avtalen er avhengig av er 

  • Betinget tilgang med 2-faktor autentisering for sikker innlogging og forsvar mot hacking og tyveri av brukerid og passord.
  • Microsoft ATP sikker e-post mot spam, phising og svindelepost og farlige lenker.
  • Selv-Service portal der dine brukere enkelt og sikkert kan endre eller få nytt passord
  • Microsoft Intune for utrulling av PC og Apper til dine brukere på ny eller eksisterende PC.
  • Printix løsning for sikker print.
  • Panda Adaptiv Defense 360 endepunktsikkerhet og antivirus løsning.
  • Lagring og deling av data i Onedrive For Business, Sharepoint, Microsoft Teams eller Dropbox for Bedrifter

Jeg mangler kanskje noen av disse tjenestene, eller de ikke er satt opp i organisasjonen min ennå? 

Da lager vi en plan sammen med deg for implementasjon av tjenestene eller lisensene som du mangler.

Hva koster deg meg å sette opp disse tjenestene? 

Arbeidet med oppsett av de forskjellige tjenestene faktureres i henhold til tilbud og estimat som du får når vi lager en fremdriftsplan sammen.

I en slik overgangsperiode tilbyr vi support på alle tjenestene som er satt opp i henhold til avtalen, men vi kan ikke levere full support eller støtte på funksjoner som ennå ikke er satt opp hos deg.

Ta kontakt med oss så kan du få tilbud på dette før du tegner en avtale.

Du får mer utbytte og bedre opplevelse når du bruker nettversjonen av Outlook  eller Outlook på PC, Mac, Android eller Apple enheter

Du kan godt sette opp e-post mot andre tredjeparts-klienter men disse e-post applikasjonene støtter ikke fullt ut eller helt funksjonene og mulighetene som tilbys i Microsoft 365 eller Office 365.

  • Outlook er laget for å fungere perfekt med de andre Microsoft 365 tjenestene både på PC, Mac og mobile enheter.
  • Tredjeparts e-post applikasjoner vil ikke fungerer like godt,  eller ha like god integrasjon mot løsningene i Microsoft 365.
  • Det betyr at du vil få redusert brukeropplevelsen, sikkerhetsfunksjoner og mulighet for best mulig support på løsningen.

På hvilke enheter kan jeg få Outlook?

  • På Windows 10 og Mac maskiner kan du bruke skrivebordversjonens som du får med i Office pakken i Microsoft 365
  • Du kan også bruke nettversjonen av Outlook i de mest populære nettleserne.
  • Mobil og nettbrett versjonen av Outlook får du både for enheter med Android og Apple IOS

Hva gjør jeg dersom jeg mangler Outlook på mine enheter?

Mangler du Outlook på noen av enhetene dine og du ønsker å ta i bruk Outlook er det enkelt å  lage en oppgraderingsplan sammen med oss på enheter som mangler Outlook hos deg.

Da får du den beste brukeropplevelsen og  sikkerheten på e-post, kalender og kontakter.

I en slik overgangsperiode kan vi tilby support på enheten, men vi kan kanskje ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller e-post standarden i avtalen.

Hvorfor bør jeg bruke Windows 10 Pro?

  • Windows Home og lavere versjoner av Windows støtter ikke fullt ut eller helt funksjonene som tilbys i Microsoft 365 eller Office 365,
  • Dette vil redusere  brukeropplevelsen din, sikkerhetsfunksjoner i som skal beskytte deg i Windows og Microsoft 365.
  • Du vil ikke få glede av alle mulighetene som du får i abonnementet fra Microsoft.
  • For optimal support på løsningen fra oss til deg anbefaler vi deg derfor at du har Windows 10 Pro på alle dine Windows maskiner.

Hva gjør jeg dersom jeg har maskiner som ikke har installert Windows 10 Pro?

Du får hjelpe til å legge en oppgraderingsplan på enheter som ikke oppfyller standarden, slik at du kan få den beste brukeropplevelsen, sikkerhet, og best mulig support fra oss på sky-løsningene dine.

I en slik overgangsperiode kan vi gjerne tilby support på enheten, men vi kan ikke her garantere for at du får full support på enheter som ikke oppfyller Windows standarden i avtalen.

Ta gjerne kontakt dersom du vil ha  hjelp med å finne ut om dine Windows maskiner vil fungere.

Forskjellen mellom en Responsavtale og en Supportavtale

  • Den største forskjellen mellom avtalene er at du får inkludert ubegrenset support i supportavtalen til en fast pris. pr. bruker pr. mnd.
  • En responsavtale inkluderer kun bedre responstid slik at du er garantert raskere hjelp.
  • Responsavtalen gir noe mindre rabatt på timeprisen en det du får på supportavtalene.

Se sammenligning av avtaler og priser her

Hva er fordelene med en responsavtale i forhold til en ordinær kundeavtale.

  • SLA – Du får 4 timers responstid istedet for 8t.
  • Rabatt  -Du får 5% rabatt i forhold til ordinær timepris som du får på standard kundeavtale.
  • Sikkerhet – Du får egen IT-portal for dokumentasjon, informasjon og sikker oppbevaring av dokumenter og avtaler.

Microsoft 365 på mobile enheter

  • Support for mobile enheter er inkludert i alle support-avtalene, så du vil få hjelp til å sette opp apper og tjenester i Microsoft 365 på din mobil eller nettbrett.

Hva er mobil og telekom support?

  • Får du dine mobil tjenester levert til bedriften din fra Telia eller Telenor kan du få hjelp til disse tjenestene fra oss fordi vi er forhandler for disse leverandørene.
  • Det betyr at du f.eks kan få hjelp til å bestille opp abonnement eller bytte eller få nytt sim-kort når du får en ny bruker inkludert i avtalen.
  • Alt du trenger å gjøre for å aktivere support fra oss på din Telenor eller Telia løsning er å la oss hjelpe deg å flytte tjenestene over til oss slik at vi får tilgang til å hjelpe deg.

Da får du all support både på IT og Mobil på et sted med et kontaktpunkt å forholde seg til. Er du medlem av et forbund kan vi kanskje hjelpe deg å få bedre pris på løsningen du har. Sjekk ut vårt jobbmobil konsept.

Hva får jeg av support i en 14 dagers prøve periode.

  • Du får prøve vår START avtale som inkluderer ubegrenset support på Microsoft 365 pr tlf, chat og e-post.
  • Prøvetiden inkluderer fjernstyring av PC og Mac.
  • Avtalen inkluderer også Microsoft 365 support på mobile enheter.
  • Ønsker du på stedet service får du Rabatt på våre timepriser som tilsvarer START avtalen. Se sammenligning av avtaler og priser her

Hva trenger jeg for å prøve support hos dere GRATIS i 14 dager?

  • Vi trenger tilgang til din Microsoft 365 portal dersom du vil ha hjelp til å legge til, endre eller fjerne ny lisenser og brukere.
  • Du får bistand av vår Microsoft 365 rådgiver som vil registrere din bedrift, en databehandleravtale og dine brukere i vårt supportsystem slik at vi vet at du har GRATIS prøvetid når du kontakter oss for hjelp.
  • At du er en SMB bedrift med maks 50 brukere. Ta kontakt med oss dersom du har flere en 50 brukere så finner vi en prøveordning som passer bedre til deg.

Hva skjer når prøvetiden er over?

  • Dersom du er fornøyd med prøvetiden hos oss, forlenger du bare avtalen ved å signere en START avtale her.
  • Vil du ha en annen avtale får du få hjelp av vår Microsoft 365 rådgiver til å finne den beste avtalen som passer for deg.
  • Er du ikke fornøyd, eller du finner ut at du ikke har behov for en supportavtale. Ja, da fjerner vi alle tilganger vi har fått av deg og sletter opplysningene om deg i våre systemer.

Hva betyr låne-PC

  • Det betyr at du får en låne-PC av oss dersom du selv ikke kan bruke din egen PC fordi den er ødelagt eller ikke fungerer slik at du ikke får jobbet som normalt.

Hva blir satt opp for meg på denne låne-maskinen?

Du får satt opp følgende som standard på en låne PC uten ekstra kostand.

  • Office programmene
  • Tilgang til e-post, kalender og kontakter
  • Microsoft Teams
  • Tilgang til OneDrive for Business, Sharepoint eller Dropbox for Business
  • Antivirus

PS! Her er det verdt å merke seg at du ikke kan få tilgang til tjenester du ikke abonnerer på i utgangspunktet.

Hva om jeg vil ha flere programmer installert på lånemaskinen.

  • Trenger du tilgang til flere programmer setter vi opp det for deg og fakturerer deg medgått tid.

Hvor lenge kan jeg disponere lånemaskinen?

  • Du kan disponere maskinen frem til problemet med din gamle er rettet opp.
  • Kan ikke problemet løses. Eller maskinen er for gammel eller ikke kan brukes lenger kan du låne maskinen av oss frem til den nye maskinen du har bestilt er på plass.

Kan jeg låne maskin av dere selv om jeg ikke har en supportavtale.

  • Nei beklager, men vi har kun et lite «lager» dedikert for bedrifter med en supportavtale.